Montag, September 10

Experiments

cinnamon in rape oil

Christmas ahead!
Yes, I know, it sounds really akward to talk about Christmas while we still have still 27°C outside. But my presents usually take some time ;)
I love to give away handmade presents (as you can see in my progress window) and as long as I don't have much time for knitting and crocheting everything I'd love to, I decided to prepare some seasoning oils with spices and herbs, baking mixtures, bath salts and flavoured liqueur. Very simple stuff, easy to prepare, but it needs some time to soak.
Some shops usually have a lovely variety of bottles and jars in autumn, so it's a pleasure to go shopping with delicous recipes in mind.

I usually prepare rosemary and chili oil and bath salt with rose and sandalwood.
This year I try basil oil and a spicy oil for curry, bath salts with lavender and vanilla and also rosemary and eucalyptus.
Hope everything will work out like I expect :)

left: curry seasoning oil.  right: basil oil

* * * *

Weihnachten naht!
Ja, ich weiß, es klingt sehr seltsam über Weihnachten zu schreiben, während wir draußen noch 27°C haben.
Aber meine Geschenke brauchen üblicherweise etwas Zeit.
Ich liebe es einfach Selbstgemachtes zu verschenken (wie man auch in meinem Fortschrittsfenster erkennen kann) und da mir die Zeit fehlt all das zu stricken und zu häkeln was ich gerne würde, habe ich mich entschlossen einige Würzöle, Badesalz, Liköre und Backmischungen anzusetzen.
Einfache Dinge, leicht vorzubereiten, aber sie brauchen einige Zeit zum Durchziehen.
Im Herbst gibt es in einigen Läden eine wunderbare Auswahl an Gläsern und Flaschen, was es natürlich zu einem Vergnügen macht mit bestimmten Rezepten im Hinterkopf einkaufen zu gehen.

Normalerweise mache ich Rosmarin- und Chiliöl, sowie Badesalz mit Rosenblüten und Sandelholz.
Dieses Jahr versuche ich mich an Basilikumöl und einem Würzöl für Curry, Badesalz mit Lavendel und Vanille, sowie Rosmarin und Eukalyptus.
Ich hoffe alles wird so, wie ich es mir vorstelle :)

Kommentare:

Danke für jegliche Form konstruktiver Kritik und Anregung ♡